PNL: Turismul, între balivernele PDL şi realitatea Direcţiei de Statistică

Preşedintele organizaţiei judeţene a PNL Suceava, Ştefan Băişanu a prezentat joi buletinul statistic făcut public de Direcţia Judeţeană de Statistică Suceava, pe luna decembrie a anului 2010, pe domeniul turism.

poza
PNL: Turismul, între balivernele PDL şi realitatea Direcţiei de Statistică | (f) Bogdan Popescu/Newsme.ro

Băişanu a declarat că „mult mediatizatul (doar pe plan local, în judeţ, din păcate) program „Crăciun în Bucovina” care în mod normal ar fi trebuit să ne umple judeţul de turişti, nu şi-a îndeplinit nici pe departe scopul, ba mai mult fiind un eşec total, cei aproape un milion de euro investiţi aducând o creştere de doar 5% faţă de aceeaşi perioadă a anilor trecuţi.”

Conform studiului publicat de către cei de la statistică, în luna decembrie 2010, în judeţul Suceava, indicele de utilizare netă a capacităţii de cazare turistică a fost de 20,1%, faţă 15,9% în luna decembrie 2009.
 
Băişanu i-a amintit lui Gheorghe Flutur că „de la 20% până la 95% grad de ocupare a locurilor de cazare din judeţ, cât anunţa domnia sa în mass-media suceveană de sărbători mai e cale lungă”.

Şeful liberalilor subliniază că Flutur nu este la prima abatere în acest sens, nu demult anunţând un trafic de sute de mii de oameni la Târgul Produs în Bucovina.

„Atunci organizaţia municipală a PNL Suceava i-a promis că-i va oferi domnului Flutur, de Moş Crăciun, un abac, cu ajutorul căruia speram noi să fie mai realist în declaraţiile privind cifrele, dar se pare că domnia sa că a lipsit de la orele de matematică şi le-a frecventat mai mult pe cele de baliverne de la colţul şcolii.”

Băişanu a mai scos în evidenţă că din totalul sosirilor în structurile de primire turistică din judeţul Suceava, 95,6% reprezintă sosiri ale turiştilor români şi doar 4,4% sosiri turişti străini. În acest context domnia sa a declarat că „un om cu ceva cunoştinţe în economie şi management ştie de că unul din elementele de bază atunci când faci o investiţie în promovare este conceptul de ROI (return of investment), adică cât din ceea ce ai investit se va reîntoarce sub formă de vânzări şi alte valori de marketing în firmă. Dacă rezultatul cheltuirii a aproape un milion de euro este o creştere de doar 5%, atunci e clar, că de vină e managerul care în loc să gestioneze eficient banii publicii, i-a aruncat pe apa sâmbetei, plătindu-şi în avans cheltuieli pentru viitoare campanie electorală. Stau şi mă întreb, oare nu mai bine eră să investească banii aceştia în a oferi cazare gratuită străinilor în judeţul nostru pentru 1-2 nopţi? Aşa avem capacitatea de cazare acoperită 100%, oamenii veneau plăteau bani pe transport, mâncare, diverse activităţi de timp liber etc., bani care veneau în România!"”

Un calcul simplu arată că un milion de euro, la o medie de 120 lei pe noaptea de cazare reprezintă preţul per noapte a 32.000 de camere! În acest caz, fiţi siguri că cel mai ieftin mod de promovare, zvonul, ar fi avut un efect maxim.

În altă ordine de idei, Băişanu precizează faptul că şi în acest an, CJ Suceava a alocat fonduri importante pentru proiectele de „real” succes Pelerin în Bucovina (aprox. 1 miliard de lei) şi Paştele în Bucovina (aprox. 10 miliarde de lei).

13:50
vineri, 18 februarie 2011
Autor
Bogdan Popescu
Gazduit de Administrare Servere