Milici: Cadariu nu este salariat al CJ, ci al DNA

poza
Milici: Cadariu nu este salariat al CJ, ci al DNA
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Daniel Cadariu, a făcut mai multe declaraţii legate de conducerea PSD, declaraţii care au fost demontate recent de consilierul judeţean Ovidiu Milici în cadrul unei conferinţe de presă. Potrivit lui Ovidiu Milici, "Daniel Cadariu lansează tot felul de informaţii neadevărate, uitînd că este salariatul Consiliului Judeţean şi că trebuie să se ocupe de bunul mers al administraţiei judeţene."

Se pare că Daniel Cadariu a adus acuzaţii cu prilejul mai multor ocazii cum că în perioada mandatului PSD la Suceava s-ar fi efectuat lucrări neachitate, asfaltări electorale şi alte inepţii. Ovidiu Milici a declarat că la data cînd conducerea judeţului a fost preluată de PD-L, drumurile judeţene din Suceava se numărau printre cele mai bune iar turismul şi agroturismul erau practicate la un nivel superior celui practicat astăzi, fără festivisme sau sărbători pompoase. Datele statistice de care dispune consilierul PSD arată că turismul a scăzut cu 4-5% faţă de anii 2007-2008.

Un alt argument adus de Ovidiu Milici ar fi cel că licitaţiile şi lucrările realizate în perioada pesedistă sunt regulamentare din punct de vedere legislativ, nefiind obiectul unei anchete DNA, ameninţarea folosită des de Daniel Cadariu. "Lucrările au fost încredinţate Societăţii de Drumuri şi Poduri Suceava, nu unor firme clientelare. Pentru fiecare lucrare au fost încheiate contracte de execuţie cu Direcţia de Drumuri şi Poduri Suceava. La data de 30 mai 2008, erau executate lucrări în valoare de 82 miliarde lei vechi, confirmate de autoritatea contractantă, ulterior însuşite de actuala conducere a Societăţii de Drumuri şi Poduri."

Reprezentanţii PSD cred că la modul cum se încearcă falimentarea societăţii de drumuri şi poduri sunt ultimile dividende pe care această societate le mai poate încasa vreodată.

Ovidiu Milici a continuat cu trei exemple de asfaltare electorală realizate de membrii PD-L. DJ 155 este un prim caz prezentat. Pe acest drum au fost asfaltaţi 4 km din care unul singur a fost achitat. Al doilea exemplu este DJ175 pe care s-au efectuat lucrări pe 6 km din care nu s-a achitat nimic. Drumul Ciprian Porumbescu din Drăgoieşti 2 km au fost executaţi, rămînînd restanţi.

Milici a amintit şi de declaraţia lui Daniel Cadariu în privinţa plombării străzilor judeţene cu ocazia Paştelui în Bucovina. În urma diverselor întîlniri cu oameni care au petrecut sărbătorile pascale în Bucovina, dînsul menţionează că drumurile din Suceava arată ca după bombardament. "Plombele promise de domnul Cadariu şi-au dovedit ineficienţa."

"Din toate declaraţiile făcute de domnul Cadariu, tragem concluzia că domnia sa nu mai este salariat al CJ, ci s-a transformat într-un salariat al DNA. Dacă tot pomeneşte domnul Cadariu de DNA, îi voi aduce în atenţie cîteva chestiuni de care ar putea fi întrebat de instituţia în cauză".


Marele semn de întrebare pus de Ovidiu Milici este următorul: de ce conducerea societăţii de drumuri şi poduri nu a făcut demersuri în instanţă pentru recuperarea contravalorii facturilor neachitate şi ce sume au fost prinse pe bilanţul 2008 la capitolul lucrări în curs de execuţie? Cum s-au demarat licitaţiile de execuţie a lucrărilor de modernizare al drumului judeţean Salcea-Vereşti-Roşcani cîştigată de S.C. Transporturi S.A. Botoşani, atribuită în mod nejustificat Societăţii Drumuri şi Poduri Suceava cu o valoarea mai mare de circa 68 miliarde lei vechi, după care în urma unor contestaţii la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, jumătate din volumul de lucrări au fost subcontractate societăţii botoşănene la preţul cîştigătorului nemeritat?

Astfel, societatea din Botoşani execută jumătate din lucrări şi realizează profitul planificat pentru realizarea întregului proiect, restul intrînd în buzunarul societăţii sucevene.

Un alt caz problematic îl reprezintă licitaţia pentru lucrări de modernizare pe DJ 209 Dărmăneşti-Siret, cîştigată de o firma a asfaltatorului băcăuan Umbrărescu la un preţ cu 40 miliarde lei vechi mai mare decît firma de pe locul 2. Execuţia acestor lucrări a fost subcontractată societăţii ADPL Iaşi la preţul oferit de Umbrărescu. La fel se întîmplă şi cu drumul judeţean 175A Pojorîta-Rarău, cîştigat cu 16 miliarde lei vechi decît preţul oferit de firma de pe locul 2.

Ovidiu Milici consideră că aceste licitaţii problemă intră în programul "Bani pentru Partid" şi crede că următorul pas va fi falimentarea Societăţii Drumuri şi Poduri Suceava pentru a fi vîndută ulterior la un preţ de nimic.

14:51
vineri, 16 aprilie 2010
Autor
Bogdan Popescu
Gazduit de Administrare Servere