COD GALBEN, ger persistent
avertizare
INTERVALUL: 08.02.2012, ora: 02:00 - 12.02.2012, ora: 10:00

Ceaiul este mai sănătos decît apa

Potrivit BBC, băutul a trei sau mai multe ceşti de ceai pe zi echivealează băutul a unei cantităţi mari de apă şi, potrivit cercetătorilor, aduce şi nişte beneficii în plus. Recentele cercetări prezentate în European Journal of Clinical Nutrition vor să demonteze ideea populară cum că ceaiul ar deshidrata.

Nutriţioniştii britanici au descoperit că ceaiul nu doar rehidratează aşa cum o face apa, dar poate proteja împotriva bolilor de inimă şi anumitor tipuri de cancer. Experţii consideră că flavonoizii sunt elementul-cheie din ceai care aduce atît de multe avantaje sănătăţii. Antioxidanţii polifenol sunt găsiţi in mai multe mîncăruri şi plante, inclusiv plantele de ceai (Camelia Sinensis - din ale cărei varietăţi provin ceaiul negru, verde sau alb).

Experţii au descoperit că băutul a trei-patru ceşti de ceai verde/negru/alb pe zi pot reduce considerabil şansele de a un infarct miocardic. Printre alte beneficii ale ceaiului se numără întărirea oaselor şi protejarea dinţilor şi a gingiilor (în cazul ceaiului verde)

Băutul ceaiului este mai bun decît băutul apei, consideră specialiştii. Apa nu face decît să înlocuiască fluide. Ceaiul nu numai că înlocuieşte fluidele dar conţine şi antioxidanţi, aducînd un plus de sănătate.

Credinţa populară consideră că ceaiul este deshidratant. Cercetările pe cafeină au arătat că deshidratarea poate interveni, motiv pentru care s-a considerat că toate băuturile ce conţin cafeină deshidratează. Totuşi, acesta nu este şi cazul ceaiului. Încă nu au apărut dovezi că ceaiul ar fi nesănătos, deşi există anumite teorii că ceaiul ar putea deteriora absorbţia fierului din mîncare.

13:11
sambata, 03 iulie 2010
Autor
Bogdan Popescu
nume: *
e-mail: *
comentariu: *

Număr de caractere rămase:

Anunţă-mă pe e-mail când apare un comentariu nou.

Credeți că înlocuirea guvernului Boc va liniști protestele din țară?